mercredi 4 décembre 2013

Being Afraid of Colour

Hy peeps,

During the fall and winter, we are most likely wearing neutral colours and simple palette. I don't know about you guys but when I go out, I only see the same sad colors that everyone is wearing: black and grey!  I mean, don't get me wrong I like those colors as well but I definitely need  to put more life into my outfit. 
Especially when it's cold outside and I don't want to put even my nose out, so I'm trying to motivate myself by unconscious ways of happiness. 
The best unconscious way for me is by the clothing first and do not worry, I have also intellectual ways.
Indeed wearing colorful clothes in this season isn't easy just because we don't want to try too hard  or being too much. 
In my opinion, the solution is simple, you  will need to incorporate into your wardrobe easy colorful pieces to style it as I did in this OOTD. This outfit is so simple and easy to duplicate. You could also create other options for this sweater dress that I will show you on a video pretty soon.
I let you see for yourself and I hope you get inspired.
Durant l'automne ou l'hiver on a tendance à porter des palettes de couleurs neutre et très simple. J'en ai marre de sortir et de voir tous le monde avec les mêmes couleurs, triste et sans vie: Noir et Gris. Je ne veux pas trop dire de mal de ces couleurs, étant donné que j'en porte de temps à autres. Ceci étant dit, la plupart du temps, j'ai besoin de vivacité et personnalité dans mes tenues. Spécialement quand le vent est glacial et frappe notre visage de bons matin, on n'a surtout pas envie de mettre son petit nez dehors, alors pour me préparer émotionnellement ainsi que mentalement j'essaie d'être festive au possible pour la saison.
J'entends bien que ceci ne soit pas une mince affaire mais j'ai une solution facile à vous proposer: l'idéal est de s'emparer de pièces qui se suffisent à elles même c'est-à-dire, facile à "styler".
Je vous laisse regarder mon look qui est simple, facile à reproduire et surtout cette robe permets de varier les styles au possible(beaucoup d'options).
Details: Dress an Belt from H&M, Shoes from Aldo, Hat from Gap.
Love from New York,
ParisianTaste.